
Nurtuje Cię ciekawość, czy Twój PESEL był sprawdzany?
Istnieje możliwość darmowego przekonania się o tym fakcie. Jedyne, co trzeba zrobić, to uruchomić usługę automonitoringu czyli automatycznej kontroli np. zapytań o pożyczki w serwisie infokonsument.pl.
Nasza bieżąca kondycja finansowa może się zmieniać, tak samo jak i Informacje o nas w rejestrze biura informacji gospodarczej ERIF. Jeśli zależy nam na tym, by otrzymywać powiadomienia o zmianach lub nowych informacjach, które się tam pojawiły i do tego jeszcze chcielibyśmy wiedzieć, kto pozyskiwał informacje na nasz temat – warto skorzystać z usługi automonitoringu. Uzyskujemy też możliwość aktywowania lub deaktywowania tej usługi dowolną ilość razy w dowolnym czasie, kiedy tylko tego potrzebujemy.
Monitoring daje pewność i poczucie bezpieczeństwa
Usługa monitoringu swojej osoby daje możliwość prostej i skutecznej kontroli stanu własnych zobowiązań finansowych (tych nieuregulowanych i tych spłaconych na czas). Automatyczne powiadomienia wysyłane do nas pozwolą być na bieżąco z wszelkimi informacjami gospodarczymi, jakie zostały na nasz temat zgromadzone.
W następujących sytuacjach otrzymasz powiadomienie w ramach usługi automonitoringu:
- Gdy zostanie dopisana do rejestru informacja o niespłaconych na czas zobowiązaniach (informacja negatywna),
- Gdy zostanie dopisana do rejestru informacja o terminowym uregulowaniu zobowiązania (informacja pozytywna),
- Gdy dowolna instytucja (np. dostawca Internetu lub innych mediów, firma udzielająca pożyczek bądź inny usługodawca) sprawdzi informacje na nasz temat w rejestrze ERIF.
Jak możemy łatwo kontrolować informacje na swój temat?
Automonitoring to usługa, która jest bezproblemowa w użytkowaniu. Jedyne co trzeba zrobić, to:
- założyć konto z pełną aktywacją w serwisie InfoKonsument (w internecie możesz również znaleźć pomoc w obsłudze list dłużników)
- następnie zalogować się do konta
- kliknąć w link do aktywacji usługi.
Od tej chwili nie ma już konieczności systematycznego sprawdzania informacji na nasz temat – w każdym momencie, gdy tylko się coś zmieni, otrzymamy automatyczne powiadomienie i wtedy będziemy mieli informacje, że czas sprawdzić swój rejestr. Zostanie przesłany automatyczny monit o zmianach, jakie dokonały się w rejestrze ERIF w związku z naszą sytuacją (a także o wszelkich zapytaniach innych podmiotów o nas). Wszystko zostanie wysłane na podany wcześniej w procesie rejestracji adres e-mail. Rejestracja i posiadanie konta w InfoKonsumencie jest całkowicie darmowe.
Należy zauważyć, że automonitoring nie działa wstecz – w ramach tej usługi nie będziemy mieli możliwości sprawdzenia poprzednich zmian swojego statusu. Aby to zrobić, trzeba pobrać „Raport na własny temat” i „Raport z Rejestru Zapytań”. Można się wtedy przekonać, kto w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprawdzał informacje na nasz temat i jakie dane o nas aktualnie znajdują się w rejestrze. O każdej kolejnej aktualizacji będziemy się dowiadywać dzięki usłudze automonitoringu.
Opłata za korzystanie z usługi automonitoringu jest pobierana odgórnie, za każdy rozpoczęty rok począwszy od momentu aktywacji. W przypadku braku środków na koncie nie będziemy otrzymywać powiadomień do momentu jego doładowania i ponownej aktywacji usługi. Aby pozyskać informacje z okresu, w którym nie mieliśmy aktywnej usługi automonitoringu, należy również pobrać aktualny „Raport na własny temat” i „Raport z Rejestru Zapytań” – przekonamy się wtedy, czy w tym czasie ktoś nie dopisał informacji albo czy nie dokonał zapytań na nasz temat.